Kontroll

kontroll_ver2

Crime | Drama | Fantasy | Mystery | Thriller

Rendezte: Antal Nimród

Írta: Jim Adler és Antal Nimród

Bemutató: 2003 November 20

Hossza: 105 perc

Pár színész:

Csányi Sándor…         Bulcsú

Mucsi Zoltán  …         Professor

Pindroch Csaba          …         Muki

Badár Sándor …         Lecsó

Nagy Zsolt      …         Tibi

Mátyássy Bence         …         Gyalogkakukk (Bootsie)

Szabó Gyözö  …         Shadow

Balla Eszter    …         Szofi

Nádasi László …         Laci

Scherer Péter  …         Chief

Kovács Lajos  …         Béla

Trailer:

Summa: Ki tudja milyen egy jegy ellenőr élete. Milyen az mikor az emberre csak megvetéssel néznek, pedig csak a munkáját végzi. És állandóan ki akarnak szúrni vele. Mit tennél te, ha egy ilyen helyzetbe kerülnél,  ráadásul ha minden nap valaki öngyilkos lesz a te szektorodban, vagy talán meggyilkolják? Ezt és még sok mást megmutat e film, elkalauzolva bennünket a metró alagútjainak mélyére.

Duma: Az összefoglaló fele olyan érdekesre sem sikerült, mit amilyen maga a film. A helyzet és a szereplők foglalkozásukat tekintve abszolút unalmasnak tűnnének, addig amíg el nem telik egy kis idő. Ahogy a gépezet elindul, már be is vagy darálva.

Az első pillanattól meg kellett küzdjek azzal a gonddal, hogy annak ellenére, hogy csak egy maroknyi magyarországi hírességet ismerek, folyamatosan beléjük botlottam és az jött be elsőnek, hogy „Ne ez Eszenyi Enikő” (pl.) Persze túl léptem a problémán, amely a film karaktereinek a megformáltságának köszönhető. Erős játék jellemzi a filmet és ha adott ponton tipikus gesztusokat is vettem észre, tökéletesen beleolvadtak a szerepekbe.

A történet sokkal többet nyújt, mint elsőre ígér és a szöveg is „jó magyaros”. Nem sok magyar filmet láttam, amit szégyellek is, de ezt igen és büszke is vagyok rá!

ossze

Kedvenc: A gyalogkakukk meg a chase.

Imdb trivia:

  • (akkori) Elmúlt 20 év első magyar filmje a Cannes-i Film Fesztiválon.
  • A Bulcsú és Gonzó sínfutása élesben megy.

P.S.: „Az a helyzet, hogy lehánytad a cipőmet.”😄

Rating: Hűha, ezt nevezem!

4 responses to “Kontroll

  1. Húú, ez tényleg nagyon nagy film volt, imádtam, bár a hideg engem is rendesen rázott tőle. Emlékszem, sokáig meg sem akartam nézni, hogy thriller vagy mittudomén milyen besorolása volt, de azóta többször is láttam, és egyre jobbvéleménnyel vagyok róla🙂

  2. Nagyon örültem ennek (és persze az Amélie-s) bejegyzésednek🙂 Két film, amelyek nekem a kedvencek közé sorolhatóak. A Kontroll a letisztult valóságtöltete miatt (metró, magyarok, jegyszedők), amelybe bele van tekeredve egy pár titkos és furcsa szál, amit a néző szabadon értelmezhet, tetszik a kis szerelmes história, Bulcsú “küldetése” és “megváltása”, na és persze az öt jegyszedő (Mucsi, Nagy Zsolt :X ) és úgy egyébként a film koncepciója. Az Amélie-t leírom a másikhoz🙂

Vélemény, hozzászólás?

