Le fabuleux destin d’Amélie Poulain

amelie_ver1

Comedy | Romance

Rendezte: Jean-Pierre Jeunet

Írta: Guillaume Laurant és Jean-Pierre Jeunet

Zene:   Yann Tiersen

Bemutató: 2001 Április 25

Hossza: 122 perc

Pár színész:

Audrey Tautou           …         Amélie Poulain

Mathieu Kassovitz     …         Nino Quincampoix

Rufus  …         Raphaël Poulain

Lorella Cravotta         …         Amandine Poulain

Serge Merlin   …         Raymond Dufayel

Jamel Debbouze         …         Lucien

Clotilde Mollet           …         Gina

Trailer:

Summa: Egy kislány. A szülei annyira féltik, hogy az iskolába sem engedik el. A lány úgy nő fel, hogy alig ismerkedik és játszik másokkal. De egy napon a lány úgy dönt, hogy segíteni fog mindenkin, akivel találkozik.

Duma: Amélie volt a legnagyobb szégyenfolt a „még nem láttam” filmjeim mappájában. De szerencsére máris léptem ennek az ügynek az érdekében. Nagyon jól tettem. Egyik legszebb filmet találtam meg, amelyet életemben láttam. Gondolom nem kell reklámozni, hiszen mindenki tudja mire kell gondolni, ha azt mondják Amélie.

Egy olyan világot fest a rendező a szemünk elé, amely a világot egy gyermek játszóterévé változtatja. Amélie úgy bukfencezik végig a filmen, mint egy kedves játszótársunk, akivel együtt izgulunk, csintalankodunk és örülünk.

A másik blogomra ismertem rá ebben a filmbe. Igen, van több ezer ok, amiért érdemes élni.

ossze

Oscar: Öt kategóriában volt jelölve, de sajnos egyiket sem kapta meg: Látvány, operatőr, idegen nyelvű film, hang és eredeti forgatókönyv.

Kedvenc: Mikor átsegíti a vak bácsit az úton.

Rating: !Must-See-Movie!

6 responses to “Le fabuleux destin d’Amélie Poulain

  1. Tavaly láttam ezt a filmet – úgy, hogy előtte még csak nem is hallottam róla. Az az igazság, hogy szinte semmire nem emlékszem belőle – egy-két mozzanatra csupán. Meg arra, hogy tetszett🙂.
    Van egy másik film, a Happy-go-lucky, ami hasonlít erre a filmre (legalábbis a főszereplők személyisége :D) és nekem nagyon tetszett🙂.

  2. Amélie🙂 Csodálatos, álmodozós, naiv, kislányos és van benne egy csomó olyan dolog, amiben magamra ismertem🙂 például hogyha várok valakit és késik, akkor unalmamba mindig valamiket elképzelek, hogy mi is történik éppen vele, de nem csak ekkor, amikor egyedül vagyok otthon és idegesítően nem történik semmi (mint, ahogyan ez többször is megesett az utóbbi két hónapba), olyankor mindig szeretek járni körbe-kereken a lakásba, bolondkodni és mindenféle dolgot elképzelni és jóérzéssel bennelenni a képzeletembe ;)) lehetséges, hogy majd amikor egyedül fogok lakni, akkor elaméliesedek.. akkor az jó lesz hiiii🙂

  3. Az az aranysos huncutság és az a női báj-bosszú-becsület ami megfogott ebben a filmben, na meg a nyugis elbeszélői stílus… Emlékszem, az oszi mondta hogy Zsuzsa vedd meg mert neked tetszeni fog. Hát nem tévedett🙂.

  4. Konnyed, jatekos mosolyt csalo filmecske.3evvel ezelott lattam eloszor es magaval ragadott a zeneje , a hangulta,sot ugy erzem,hogy tudtam azonosulni Amelivel:)

Vélemény, hozzászólás?

