District 9 (2009)

Action | Drama | Sci-Fi | Thriller

Rendező: Neill Blomkamp

Író: Neill Blomkamp és Terri Tatchell

Zene: Clinton Shorter

Bemutató: 2009 Augusztus 13

Hossza: 112 perc

Színészek:

Sharlto Copley Wikus Van De Merwe

Jason Cope Grey Bradnam – UKNR Chief Correspondent

Nathalie Boltt Sarah Livingstone – Sociologist

Trailer:

Summa: A Földre egy földönkívüli anyahajó érkezett, amely hónapokig csak lebegett egy város felett, majd miután az emberek fizikailag kinyitották az űrhajót a benne talált lényeket gettókba szervezték. Eltelt 20 év…

Duma: Hazafelé a vonaton néztem meg ezt a filmet és megrázóbb volt mint a vonatút. A filmnek a stílusa, ez a tévé hírek formájába bújó fikció, szerintem nagyon működött. Egy ideig valósággal azt hittem, hogy tévé közvetítést nézek és hogy mindez most történik. Aztán bekerültek olyan elemek is amelyek már hozták a film sajátos világát, viszont az átmenet és a visszatérések szépen történtek.

A szomorú, hogy lehet hogy tényleg így történne minden, ha ennek a helyzetnek néznénk élőben. Az emberek kíváncsisága és hatalom vágya, az új fegyverek utáni sóvárgás, az elsöprő lenézés és intolerancia összeszorította a szívemet. Ezért is volt jó, vagy lehet pont ezt segítette elő a híradó álca. Az egyetlen igazi szerepben, Wikus Van De Merwe szerepében szerintem nagyon szépen helytáll Sharlto Copley. Rég láttam ekkora és ilyen szép szerep fejlődést.

Az űrlények megalkotása is nagyon izgalmas lett úgy formailag, mint szerepileg. Nagyon kettősre sikerültek. Egy felől, gusztustalanok, tájékozatlanok, állatiasak, buták, míg a másik oldalukon szuper fegyvereket építenek, gazdag érzésű lények és igenis nagyon eszesek. A folyadék is nagyon jó ötlete a filmnek, hisz hitelesen alátámasztja a húsz év várakozást, a menekülési próbálkozásaiknak a hiányát és a tehetetlenségüket.

A végében azt szerettem, hogy folyton kilőttek velem. Mindig előre gyártottam egy happy endet, amelyet folyton elrontottak nekem, és a végén megleptek egy mással.

Oscar díj: Jelölve volt a legjobb film, vágás, vizuális effektusok és forgatókönyv kategóriában.

Rating: Na, ezt nevezem!

One response to “District 9 (2009)

Vélemény, hozzászólás?

