The Princess and the Frog

Animation | Family | Fantasy | Musical | Romance

Rendező: Ron Clements és John Musker

Író: Ron Clements és John Musker

Zene: Randy Newman

Bemutató: 2009 November 25

Hossza: 97 perc

Színészek:

Anika Noni Rose … Tiana
Bruno Campos … Prince Naveen
Keith David … Dr. Facilier
Michael-Leon Wooley … Louis
Jennifer Cody … Charlotte

Trailer:

Summa: Egy fekete bőrű kislány története, aki harcol az álom vendéglője megnyitásáért, és közben egy klasszikus mesébe keveredik, nem is annyira klasszikus módon.

Duma: Egy kedves és valós történet, amely beletorkollik a béka királyos klasszikus történetbe, és meg van fűszerezve egy kis akcentussal és misztikus voodooval.🙂 Szívmelengető volt látni újra egy kedves Disney rajzfilmet és jól esett, hogy még mindig sikerült megmaradniuk ennél a klasszikus formánál. Visszaköszöntek mindazok a motívumok, melyek emlékezetessé tesznek egy Disney rajzfilmet és közben aktuális is valamilyen szinten. Lehet van, aki már unalmasnak tartja, de én oda s vissza vagyok azokért az óriási musicales finálékért, pl. a Mamma Odie számá végén a sok színes üveges fényáradat.

Azt hiszem, hogy nem is volt egy külön Disney rajzfilm ennyi feketebőrű karakterrel, ami viszont csodálatos volt, mert imádom az angol kiejtésüket, a hanghordozásukat, na meg az ének stílusukat. Jazz, ez szerintem mindent elmond magáról, észméletlenül jó zene. A film alatt minden betétdal élvezhető volt, de utána újrahallgattam és csak egy volt, amelyik ugyan olyan jól működött külön is, az egyik Oscar díjra jelölt: Almost There.

Oscar díj: Jelölve volt legjobb animációs film kategóriában és még két dal belőle: “Almost There” és  “Down in New Orleans”.

Rating: Jó.

4 responses to “The Princess and the Frog

  1. Tetszett!És már vártam,hogy irjál róla…és az amire számitottam,csak dióhéjban…:D mondjuk,az értékelésed picit objektivnek tűnt nekem…(ezt még nem tudom igazán eldönteni….persze más filmekhez(a nagyokhoz) képest jó…de azért…a szived mit mond?) bocs,a tolakodásért…:)

    • Nem veszem tolakodásnak! Most csak ennyi jött ki, pedig elég friss élmény. De azért ez is elárul valamit, nem…?

  2. azt hiszem,h nem fejeztem ki jól magam…szóval az értékelésben én a csillagokat számitottam…:P (h 4 csillag)…amúgy ez szerintem arról árulkodik,h magasabbra tetted a mércét…és igenis meg tudod látni és értékeled nem csak a szivednek kedves filmeket…hanem másokat is…:D

    • Pontosan. Én általában mindig a jót nézem mindenben. De mikor odajutunk, hogy értékelés, akkor a többihez viszonyítva, egységesen kell osztogatni azokat a csillagokat.

Vélemény, hozzászólás?

