Sherlock Holmes

Action | Adventure | Crime | Mystery | Thriller

Rendező: Guy Ritchie

Író: Michael Robert Johnson és Anthony Peckham

Zene: Hans Zimmer

Bemutató: 2009 December 24

Hossza: 128 perc

Színészek:

Robert Downey Jr. Sherlock Holmes

Jude Law Dr. John Watson

Rachel McAdams Irene Adler

Mark Strong Lord Blackwood

Eddie Marsan Inspector Lestrade

Trailer:

Summa: A mindannyiunk által jól vagy kevésbé, de ismert Sherlock Holmes egy misztikus ügyet göngyölít fel hűséges társával, Doctor Watsonnal.

Duma: Észbontó! Eszméletlen! Eszeveszett!

Az egyetlen dolog, ami nem tetszett az a minőség volt. Nagyon gyenge verzióra szorultam rá, hisz elszalasztottam a mozikban megnézni. E hátrány ellenére is letagadhatatlanul mesés volt a film világa, úgy látványilag mint hangilag. Persze mindkettőért jelölték Oscar díjra. A kor épülete, öltözéke és az egész város hangulata rátesz még egy két lapáttal a film izgalom szintjére. Minden a helyén van, az utolsó pocsolya is, és mindent pont akkor veszünk észre amikor kell. Ez már a krimi felét erősíti a filmnek.

Az angol beszéd és akcentus annyira magával sodort, hogy a film után öntudatlanul is angolul gondolkodtam és egy fokkal arisztokratábbnak éreztem magam. A forgatókönyv íróra sem panaszkodhattak, a párbeszédek csattannak és robbannak tökéletesen időzítve. A színészi játéktól meg elfolytam az ágyon. Robert Downey Jr. és Jude Law játéka egyaránt volt káprázatos, pontos, shármos, hősies, elegáns. Még soha sem láttam egy filmjüket sem úgy igazából, de ezzel felírták magukat a listámra.

A történet vezetése krimikhez méltó volt, szépen el voltak ejtve a bizonyítékok, melyekre csak a végén derül fény, hogy mik is voltak valójában. És tetszett a Sherlock slow motion gondolkodása. Nincs mit osztani a szót, meg kell nézni…

Oscar díj: Jelölve volt látványtervezés és filmzene kategóriában.

Rating: !Muszáj-hogy-Megnézd!

11 responses to “Sherlock Holmes

  1. huhu mindkettőjüknek van néhány eszeveszett jó filmje… Kiss Kiss, Bang Bang, A Scanner Darkly, A guide to recognizing your Saints (ezek Downey Jr.-hoz), The Imaginarium of Dr. Parnassus, Breaking and Entering, Alfie, Cold Mountain … (Jude Law) … Sztem még Ewan McGregorra figyelj… Trainspotting, Stay, Cassandra’s Dream, Young Adam, Big fish, … na jó, befejeztem ,p

    • Ne, ne fejezd be. Nagyon szívesen olvasom minden javaslatodat és igyekszem is kipróbálni őket. Ami egy jó pont, hogy jól érzel rá dolgokra: IMÁDOM Ewan McGregort :)) :)) Amúgy miből gondoltad?

  2. Nem volt nehéz következtetni… Jude Law, Rober Downey Jr., Ewan McGregor, Johnny Depp, Heath Ledger, Viggo Mortensen… hasonló nagyszerű karakterek… ugyanakkor nagyszerű színészek, aki egyiket szereti, vagy legalábbis szimpatikus volt valamelyik filmjében, az mindet szeretni fogja. Aztán ott vannak még az olyan színészek, mint Leo DiCaprio, Edward Norton, Daniel Day-Lewis, Christian Bale, Russell Crowe, Tom Cruise akik szintén kiválóak de más karakterűek(mint ember, talán a valóságban nem lehet őket annyira szimpatikusnak nevezni) mint az előbb említetteket… én azt hiszem túl sok filmet nézek.. :)) egy szó mint 100, nem volt nehéz eltalálni ,p

    • Azért mégis csak a kedvencemet szúrtad ki a nagy tömegből… Tényleg rengeteg filmet láttál… (kicsit irigyellek is😉 ) Tudod, úgy hozzávetőlegesen mennyit?

  3. Az elobb felyeztem be a filmet, de kozelsem voltam annyira elragadtatva tole mint te. Elismerem, hogy borzasztoan sok munka mehetett bele ugy a korszak mint a konyvek utananezesenek,a szineszi jatek, a hatterzene es a parbeszed valoban zsenialias volt de tobbyire csak a konyvekre valo utalas, a nevek emlitese es a viktorianus London emlekeztetett arra, hogy Sherlock Holmes feldolgozast nezek. Egy adott pillanatban (agy jelenet) mar azon gondolkoztam, hogy Maurice Leblanc Herlock Sholmesja jobban hasonlit az igazihoz mint a filmben bemutatott Holmes.

    Semmi bajom az Irlene abrazolasaval, mivel tudtommal minden feldolgozas ot akarja osszehozni Holmesal de Holmes elaltatasa utani jelenetek miatt mar egyaltalan nem tudtam hova tegyem a filmet. Lehet furan hangzik, de szerintem a film tulsagosan akciodus volt; neha ugy ereztem csak azert irtak bele jeleneteket a tortenetbe, hogy valami robbanjon vagy valamikepp magara vonja az ifju nezok figyelmet, a Blackwood “foglaljuk-el-Angliat-es-Amerikat” terve miatt ugy tunt, hogy Holmesot es Watsont vilagmegvalto hosokre fokoztak.
    Azt furcsallom, hogy a filmbol latszik mennyire komolyan utananeztek ugy a konyveknek mint a korszaknak (meg a napszemuveg is korhu) es nem ertem miert nem tudtak az egyik Conan Doyle altal megirt tortenetet feldolgozni ha mar ennyire temaban voltak.

  4. De még mennyire! Soha se gondoltam volna, hogy ennyire megtetszhet egy szociopata anti-hős Sherlock Holmes aki jól kihasználja a modern készülékeket. Az első epizód gyilkosa eléggé egyértelmű, de szerintem biztos nem fogsz unatkozni, ha megnézed;)

Vélemény, hozzászólás?

