The Hurt Locker

Action | Drama | Thriller | War

Rendező: Kathryn Bigelow

Író: Mark Boal

Zene: Marco Beltrami és Buck Sanders

Bemutató: 2008 Szeptember 4

Hossza: 131 perc

Színészek:

Jeremy Renner … SSG William James
Anthony Mackie … Sgt. JT Sanborn
Brian Geraghty … Spc. Owen Eldridge
Guy Pearce … SSG Matt Thompson
Ralph Fiennes … Contractor Team Leader

Trailer:

Summa: Irak, háború és mindennapi élmény a halál, méghozzá robbanások által.

Duma: Féltem eleinte a témától, hogy akkor ez most azért ilyen beharangozott mert Irak, meg háború, mint ahogy a holokausztos filmekkel szokott lenni. És azt kell mondjam, hogy van benne valami. Nem azt kaptam amire számítottam, és nem elvárásaim voltak hanem a sok oscar jelölés miatt tényleg volt egy szint, amelyet szerintem nem ért el.

A sok felmagasztalás ellenére majdnem semmi nem fogott meg benne. Annyira nincs benne story, hogy nekem már hiányzott. A karakterek és a színészek játéka nem rossz, de a főszereplő impulzív természetén kívül nem sok színt adnak a filmnek. Ralph Fiennes is megjelenik hogy két perc múlva lelőjék… A világ szürke és sem a veszély, sem érzések nem színezik sajnos. Valójában egy két jó pillanaton kívül üres volt nekem a film.

Oscar díj: Megkapta: rendezés, vágás, hang, hang vágás, év filmje, és forgatókönyv díjakat. Még jelölve volt: fényképezés,  filmzene, férfi főszerep (Renner).

P.S.: No offense, csak meg akartam jegyezni, hogy nő rendezte… és az is gyanús, hogy ez az egyetlen 2008-as film a jelöltek között…

Rating: Ez valahol (nagyon) elcsúszott…

4 responses to “The Hurt Locker

      • Ha kerülöd ezt a témát akkor miért nézted meg? Szerintem a negatív attitűdöd a filmmel szemben befolyásolta, hogy csak 2 csillaggal pontoztad. Szerintem azért nincs sztorija a filmnek mert a valóságot próbálja tükrözni. S attól mert valaki “híres” (Ralph Fiennes mint szereplő) nem biztosítja túlélését. Szerintem ez így lehet a való világban is.

      • Azért néztem meg, mert olyan sok figyelmet kapott az Academy-től. És úgy gondolom, hogy eléggé obiektíven tudom kezelni az ízlésem beli tetszést és nem tetszést miután eldöntöttem, hogy megnézek egy filmet. Vagyis miután eldöntöttem, hogy ezt megnézem, már nem számított, hogy én általában nem szeretem a háborús filmeket.

Vélemény, hozzászólás?

