New Moon (2009)

Drama | Fantasy | Romance

Rendező: Chris Weitz

Színészek:

Kristen Stewart          …         Bella Swan

Robert Pattinson        …         Edward Cullen

Billy Burke     …         Charlie Swan

Taylor Lautner            …         Jacob Black

Ashley Greene            …         Alice Cullen

Trailer:

Summa: Stephenie Meyer könyvein alapuló film-sorozat második része. Bellát otthagyja Edward, hogy megvédje, de pont így teszi ki a legnagyobb veszélynek. Semmi baj, hisz ott van Jacob, aki csak arra vár, hogy védelmezhesse.

Duma: Még a film közepénél sem tartottam, amikor megfordult a fejemben a gondolat, hogy „ezt most nem nézzük végig”. Aztán erőt vettem magamon, írószert és papírt ragadtam és végignéztem a filmet. Az eredmény:

Pozitívan, előítéletek nélkül ültem le megnézni ezt a filmet, de bennem is az kristályosodott le, ami több emberben is, hogy ez nem épp egy jó film. Itt vannak az én kis észrevételeim:

Már az első filmben sem tetszett nekem Kristen Stewart játéka, most megfogalmaztam, hogy miért: hamisnak érzem, élettelen és érdektelen. Ezt nem tudom, hogy a könyvbeni szerep kéri-e vagy ő így képzelte el, minden estre élvezhetetlen. Rengeteg nyögdölőzés, szuszogás és kínlódás van mindenütt a filmben és nem azokra a pillanatokra gondolok amikor jogos is lenne, pl. A harcok közben. Nagyon gyengének tartom a szövegkönyvet, a párbeszédeket. Rosszak a replikák, bénák a poénok és élvezhetetlenek a társalgások. Ez is lehet, hogy a regény miatt van így, de akkor is meg lehetett volna írni azt a forgatókönyvet egy kicsit jobban. És mi tagadás, a rendezés sem segít semmit ezen a filmen. Nem szeretnék senkit megsérteni, de a színészi játékot is bénának tartom. Majdnem mindenki vagy hamis vagy furcsa. Nem tudom, lehet ezzel akarták elérni, hogy vámpírabbnak tűnjenek a karakterek, hát az biztos hogy furcsábbak lettek, a kérdés csak az, hogy így lehet-e élvezni egy filmet?

Két dolog volt, ami tetszett és amiért azt mondom, hogy nem bánom, hogy végig néztem. Az első az Alice karaktere és játéka. Ashley Greene valamilyen titokzatos oknál fogva nagyon tetszett. Na, az ő játékán éreztem azt, hogy él a szerep. A másik a dolog amiért nem bánom, az a végső vámpír harc volt, amely szerintem nagyon szépre sikerült, persze visual effects, de akkor is. És esetleg még azt tenném hozzá, hogy tetszik ahogy a vámpír test csillogását megoldották.

Rating: Ez nagyon elcsúszott…

Vélemény, hozzászólás?

