Scott Pilgrim vs. the World (2010)

Adventure | Comedy | Fantasy | Romance

Rendező: Edgar Wright

Színészek:

Michael Cera  …         Scott Pilgrim

Alison Pill       …         Kim Pine

Mark Webber  …         Stephen Stills

Johnny Simmons        …         Young Neil

Ellen Wong     …         Knives Chau

Kieran Culkin …         Wallace Wells

Brie Larson     …         Envy Adams

Anna Kendrick           …         Stacey Pilgrim

Aubrey Plaza  …         Julie Powers

Mary Elizabeth Winstead      …         Ramona Flowers

Satya Bhabha …         Matthew Patel

Chris Evans    …         Lucas Lee

Mae Whitman …         Roxy Richter

Jason Schwartzman    …         Gideon Graves

Trailer: 

(csak úgy megjegyzem, hogy az egyik legjobb trailer amit valaha láttam)

Summa: Scott egy Kanadai 22 éves csávó, aki haverjaival együtt benne van egy rock bandában. Egy nap találkozik álmában egy lánnyal. Másnap élőben is és rájön, hogy élete szerelmét találta meg. De Ramona Flowerst csak úgy lehet megkapni, ha legyőzöd a hét gonosz ex-jét. Na, hajrá!

Duma: Ááááááááááááááááááááááááááááááááá! Azt sem tudom hol kezdjem…

Az a film egy hat kötetes képregény alapján készült, amelybe olyan sok eszementül jó ötletet zsúfoltak bele, hogy az valami szenzációs. Vegyük az alaphelyzetet: looser kis kanadai csávó beleszeret egy bomba lányba és hát le kell győzze a 7 gonosz ex-ét. :O Persze mindegyik barát más más karakter és más más erőkkel rendelkeznek.

Az egész filmen uralkodik egy nagyon felvállalt nintendó illetve képregény hangulat, amely olyan különlegessé teszi, amilyet én még soha nem láttam és rengeteg humoros helyzetnek a szülője („getting a life” és kapok egy életet :P). A forgatókönyv zseniális, nem csak a dialógusaival, hanem ahogyan a hat kötetet összevágta és egy filmmé faragta, lendületes, érdekes és fenntart a végéig. Egy két órás poénsorozat, megállás nélkül. Olyan tempót diktál, hogy nem tudsz ellazulni, végig kell kövesd, végig kell élvezd. Nem is beszélve a rengeteg dramaturgiai fogással, mint például a végén az újrajátszás a lementéstől.😀

Olyan karakterek vannak benne, hogy öröm nézni, és merem azt mondani, hogy mindegyik karakter ilyen. Scott, Ramona, a meleg lakótárs, a rock banda, a kínai barátnő, a gonosz ex-ek, és még Scott nővére és Julie is olyan erős és szélsőséges dolgokat fogtak meg, hogy ennyire erős szerepeket és ilyen sokat egy filmben sem láttam, soha! Színvilága agyrobbantóan jó, ehhez mondjuk hozzá ad a képregény jelleg is. A ruhák, a frizurák, a helyszínek mind mind szuperek.

A nintendo hatásnak köszönhetően tele van a kemény váltásokkal, összekötésekkel és átmenetekkel. És szintén neki a számlájára írható a rengeteg harcból és azok változatosságából fakadó adrenalin zuhatag. És igen még a szerelmi szél is nagyon fontos. Ahogy Scott és Ramona között, mind e sok őrült dolog mellett, hogyan bontakozik ki a szerelem. Annyira jó a film, hogy még a zenét is tudtam élvezni, pedig messzemenően nem kedvelem ezt a stílust.

Díj: Ha nem kap semmit, akkor én falra mászok és kiharapom a pókot a sarokból.

PS: Ááááááááááááááááááá! Jaj, és olvassátok el Sanci gondolatait a filmmel kapcsolatban, azért ő egy „kicsit” többet tud mint én😛 Itt: Sanci bejegyzése.

Rating: !Muszáj-hogy-Megnézd!

14 responses to “Scott Pilgrim vs. the World (2010)

  1. a Black Swan tényleg őrületesen jó… de ha még megnézném vagy kétszer biztos öngyilkos lennék… tényleg ha meg akarok szabadulni emberektől, majd tartok nekik Aronofsky éjszakát :))

    • :)) az biztos…szeretem a psziho filmeket,de százszor jobban a szerelmeseket,és ha még musical is, akkor tőkéletes…és persze a vigjátékok,meg az akciófilmek nem maradhatnak ki…és akkor ennyit az én szűk film- befogadáskoromről :)) jujj…és az animációk,meg a sci-fi..huuu…h felejthettem ki…na azt hiszem ennyi lesz.
      Azon gondolkozok néha,h mennyire érdekesen,furcsán,inkább másan tud gondolkozni egy rendező,egy iró,v akár egy bolcs parastyember is…ez nem csak tehetség, v ihlet…ez ajándek az élettől,és ki kell aknázni,s át kell adni másoknak…ez csoda,ez az ember.

      • most kiderült, hogy igazi mindenevő vagy.😀 igazából, hogy ki mit és hogyan gondol az csak annak a kérdése, miként képzeli bele magát egy adott helyzetbe… egy rendező, egy író, egy színész… nekik nem lehet fix eszmeképük… hanem inkább óriási befogadóképességgel kell rendelkezzenek… s ha ehhez még hozzá jön egy kis intuíció, akkor születik valami🙂 Érdekesmód, az ember gondolkodása általában csak olyan 40 éves kor után válik rugalmatlanná… (általában), aztán vannak akik bölcsek lesznek… vannak akik megkeseredettek, vannak akik belenyugvóak s vannak akik nem is lesznek… na jó, nem írok ennyi hülyeséget, mert fárasztó lesz még elolvasni is. BUÉK!

    • huhaaa…

      1. szoval, koszonom a felvilagositast…ezek szerint, nem csak mindenevo vagyok,hanem elegge ellentmondasos is…mondjuk ez nem gond,csak elinditottal ezzel egy egesz kerdes-gondolat-lavinat a fejemben…minden oke, amit irtal,s megsem oke teljesen…
      Szerintem,de csak igy latom en…az igaz,h oriasi befogadokepesseggel,sot fantaziaval, eletkedvvel is,kivancsisaggal,uj iranti erdeklodessel,gyermeki hittel stb. kell rendelkezzen,de valahogy mindenki magabol indul ki,s igaz,h nem fix az eszmekepe,de valahogy lenyegeben ugyanay,testreszabott…aki almodozo volt,az almodik tovabb,aki idealista, az fut az idealjai utan,a melankolikus…es a tobbi…azt mondanam,h tobb dimenzios az eszmekepuk,ki van szelesedve,melyulve minden lehetseges iranyba,ameddig a szemelyiseguk korlatja engedi…Tehat,kezdek unalmas lenni…valoszinu,h egyetertunk,csak hat ez a potyogteteses beszelgetes nem az erossegem,es konnyen felreertheto leszek…

      2.hmm…szerelem,szerelem…hat errol, nem tudom,ha erdemes beszelni,marmint a szerelem valahogy nem mondatokban kifejezheto…esetleg velos szavakban, a szerelmet magyarazni hulyeseg lenne.
      De hat,mint mint mindenrol altalaban van egz velemenyem,most ezt sem fojthatom magamba…Azt mondod ketelu…altalaban a dolgok keteluek,mint az erme…mindennek van 2 oldala,de lenzegtelen ez most. A szerelem meg ketelu is,meg nem is…az en szemszogombol azert nem,mert azt az energiat,szeretetet,baratsagot,szerelmet amit adunk masoknak az visszajon hozzank…Tul durva lennek,ha azt mondanam,h az ember annyira onzo,h azert vagyik szerelemre,h sajat magat szerethesse,masok altal…aki pedig sajat magat szereti,az nem lesz ongyilkos…es ne beszeljek a platoi szerelemrol…az egy kicsit egyelu…

      3.nem tehetsz rola,hiszen gondolatolvaso nem vagy…de amikor azt irtam,h ajandek,h csoda,h az az ember…akkor arra ertettem,h ami ertekes azt megtalalhato az emberben…talan a legfobb ertek az a szeretet ereje…akar egy rendezonel,ironal,szinesznel,vagyis az embernel…mert az ember minden idoben ugyanay,csak mas mast hoztak ki belole a kulonbozo korszakok. Lehet,h hulyeseg,h ekkora szavakkal dobalozzak,de a minap olvastam Blagatol azt,h az Isten a maga hasonlatossagara teremtette az embert…ez nem azt jelenti,h az Isten ember a mennyben,hanem azt,h az ember isten a foldon…en ugy fogalmaznak,h bennunk van az Isten…de biztos eltertem a tematol…bocsi

      4.bocsi,a sok suket dumaert,de van amikor szajfosasom van…es osszehordok fut-fat…jobban meg kellene talan gondoljam,h csak egy 18 eves kislany vagyok,aki meg sokat tanulhat az idosebbektol…gondolom,idosebb v nalam

      5.bocsi Zsoly,h a te blogodat hasznaltam ide nem illo dumalasra…

      6.BUEK nektek is,es minden jot😀

      7.szeretem az erdekes embereket,es te az vagy,Sandor…orvendek az eszmecserenek…😀😀😀

      • hahaha…. ez amúgy amit Blaga-tól mondtál a Bibliából ered… én sem tudom jól elmagyarázni pötyögve mit is gondolok, szóval lényegében magyaráztuk ugyanazt két szemszögből (a világképnél)… amúgy igazi hippi vagy (a szerelem- szeretet témáról alkotott kép miatt):D . Na legyetek jók, Te is Bogi, Te is Zsoly! Örültem a pötyögős beszélgetésnek😀

      • Jaj be drágák vagytok😀 Élvezetes volt végigolvasni a kis eszmecseréteket és kissé mögélátni😛 Semmi baj, bármikor szívesen dumálhattoka ablogomon, sőt, legközelebb én is igyekszem bekapcsolódni! BUÉK mindkettőtöknek!

      • p.s. utolso…igerem…tobbet nem irok…:P annyira ontelt vagyok,h muszaj elmondjam,h tudom,h a Bibliabol van,olvastam a Bibliat,nem 47szer,mint Bathory…de ismeros…s ha mar Biblia vs. Blaga,akkor meg annyit,h ha a filozofus mindenkit magaba foglal, s ezzel a filozofia is a ‘mindenek mindene’,akkor parja lehetne a Biblia,ami a ‘Konyvek konyve.’…tehat ugyanarrol van szo…lenyegileg, es igy Krisztus az egyik legnagyobb filozofus…errol ennyit.

        Es Zsoly,garantalom,h ha eloben tortent volna ez a csere-bere,akkor biztos hajba kaptunk volna,s akkor lett volna ereszd el a hajamat…amugy jambor a fajtam,csak neha kicsit es jot lehet csak velem…:D

        Amugy Sanyi,erdekes,h elesebben biraltal meg engem,aki
        szamodra ellentetes,talan kellemetlen eszmet allitottam fel…pedig logikusabb lenne azt nagyito ala venni,akinek eszmeje szamodra kedvezo…

        Tovabbi szep napot.S ha majd egy ejszaka nem lesz alvokam,akkor meghivlak egy szocsatara…😀

  2. Hú… hol is kezdjem. Én még nem olvastam a Bilbliát… részeket igen, de az egészet nem… ennyit az általános kultúrámról… nem voltam bíráló, s bocs ha annak tűntem… ez még csak szimpla eszmecsere volt🙂 ellentétes vagy nem, mindig mindent megforgatok :p amúgy meg, állok elébe!🙂

Vélemény, hozzászólás?

